Barnmorskebesök.

2010-10-19, 15:39:52 / Kategori: graviditeten
Kom nyss hem ifrån barnmorskan, fick börja med att kissa i en mugg som vanligt och vi kollade om jag hade kvar någon eggvita och vill ni veta? Det hade jag inte! Så nu är jag frisk igen hoppas jag. Ska lämna kiss runt den 5 November igen också så får väl se då. Nästa gång jag ska till barnmorskan är den 11 November.

Hjärtljudet - 149 slag.
Magmåttet - 27 cm.
Blodtrycket - 140/75

Om mindre än en månad så ska faktiskt jag och älsklingen på ultra ljud igen. Den 17 November, helt underbart att få se våran prins igen och få se till så att allt är bra också.

Har faktiskt gått med i en föräldrargrupp också här i Vallentuna, ska bli spännande. En som är ung där också, hm undra vem det kan vara någon som vet? Kul att man inte bara sitter med "gamlingar" att det är en ung där iaf! Det första mötet är den 16 November 07:45, så det blir mycke möten i november.

Snart får vi se dig igen, våran prins <3

Innan jag gick till barnmorskan idag.

Anja / ung mamma

Det känns faktiskt bra att gå i skolan. Inte så kul att sitta hemma hela dagarna,

Plus att jag får ju inga pengar annars ;d



Varför ska du på ultraljud igen? (:



2010-10-19, 22:28:40 URL: http://aanjakortzon.blogg.se/

frida d

fin blogg:)



2010-10-20, 11:35:06

Anja-blivande ung mamma

nej, ingen jag känner eller vet av ska på ultraljud igen :s



Och så har jag hört att om man går på ultraljud för mycket kan det skada barnet. alltså 2 gånger är ju ingen fara men om man gör det för många så är det inte bra:)



fast jag tror jag ska dit igen, för bebis sitter upp i magen :/



2010-10-20, 12:49:03 URL: http://aanjakortzon.blogg.se/

Anja-blivande ung mamma

Jo men jag är ju i v 33 nu så om två veckor börjar dom känna hur barnet ligger, men jag har inte direkt gått upp något speciellt mycket så jag kan se hur bebis ligger i magen och jag ser att den har huvudet uppåt och rumpan neråt så det blir om flera veckor i sådana fall :(



men du lägger väl ut bilder från nästa ultraljud sen ? :)



2010-10-20, 21:37:25 URL: http://aanjakortzon.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?