27 september

2010-09-27, 15:49:15 / Kategori: Allmänt
Dags att skriva ett inlägg här igen kanske, faktiskt lite som har hänt. Jag var hos barnmorskan onsdagen den 22 september pga att jag hade fått så sjukt jävla ont i ryggen och ah egentligen överallt. Jag fick göra urintest, järnvärdetest, blodprov och mätte mitt blodtryck. Urintestet gick inte så bra har äggvita i kisset och jag förstog ju inte vad det betydde då men då kunde man tydligen ha havenskapsförgiftning eller urinvägsinfektion och jag vart såklart jätte orolig för jag har aldrig haft urinvägsinfektion och det gjorde inte ont när jag kissade. Barnmorskan frågade om jag hade ont i huvudet, har mått illa och en massa såna frågor men jag svarade bara nej för det hade jag ju inte. Mitt järnvärde är inte heller på topp men det är bara att fortsätta äta järntabletten och försöka och inte sova bort hela dagarna, blodproven var bra och mitt blodvärde bra. Vi lyssnade på bebisens hjärtljud och det slår fortf som det ska och han sparkar och rör på sig som bara den helt jävla totalt underbart och så mätte vi magen och den växte också som den skulle. Finns nog ingen lyckligare än mig, snart är min vackra prins hos mig.

Havenskapsförgiftning - kan vara farligt men måste inte vara det, vissa får göra kejsarsnitt eller föda förtidigt, barnet växer inte alltid som det ska och i dom mest sällsynta fallen är det livsfarligt. Vissa läggs in på sjukhus för att dom måste bli kollade hela tiden osv.
Urinvägsinfektion - Äta medicin i 5 dagar 3 tabletter per dag men är dock inte bra ifall man är gravid för det kan påskynda graviditeten och göra så man föder för tidigt inte heller bra..
Men som tur var så hade jag nu iaf bara urinvägsinfektion så nu har jag börjat äta dom där tabletterna, små och bra är dom! Känns som en lättnad att det var det eftersom jag var så extremt jävla orolig. Sen har man ju faktiskt världens bästa pojkvän som kom ner till mig för jag verkligen kände att jag behövde han, vilket var jätte skönt att få träffa han och ha han hos sig i några dagar.

Anonym

vad roligt att du ber lolla ta bort bilderna och sen använder du dom ändå... :)



2010-09-27, 21:39:09

Anonym

du skulle ju lägga ut bilder på magen. när kommer dom :)



2010-09-28, 23:28:03



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?