Lite frågor och svar om min graviditet.

2010-10-27, 16:16:04 / Kategori: Allmänt
Jag fick reda på att jag var gravid:
I mitten av april ungefär.
Såhär fick jag reda på det:
Jag gjorde först ett test en natt sen dagen efter gjorde jag flera.
Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Gick till min kompis och berättade, efter det till älsklingen.
Jag tror det kommer att bli:
Den 5 Augusti 2010 var vi på ultraljud och enligt om är det en kille.
Det här undviker jag att äta och dricka:
Alkohol och speciell mat man inte ska äta.
Lukter som jag inte klarade av i början:
Jag tålde all lukt.
Följande små egenheter jag fått:
Jag vet inte alls ja.
Första gången det rörde sig i magen:
Ja kanske runt vecka 20
Första gången det började sparka ordentligt:
Vet inte riktigt har det uppskrivet någonstans. Men kanske runt vecka 22.
Såhär kändes de första sparkarna:
Hm, dem går inte att beskriva, men helt underbara är dom iaf.
Musik jag spelar för bebisen i magen:
Hm ingen speciell musik
Magen började synas:
Ganska sent faktiskt, alltså den började ju och växa tidigare men man började väl se att jag verkligen var gravid för några veckor sen.
Såhär kände jag vid ultraljudet:
Jadu, det var nog ett utav det bästa som någonsin har hänt mig, att få se han och verkligen förstå att det var på riktigt. Självklart var jag jätte nervös tänk om något är fel osv, men det gick helt toppen och det var det bästa jag någonsin gjort. Blev helt överlycklig!
Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Helt underbart, att verkligen få höra det slå och veta att han levde.
De första mammakläderna var:
Var en tunika ifrån H&M
Mina favoritmammakläder:
Hm, har bara tunikan, kan ju ha vanliga kläder fortf och sen hade jag jeans leggins och sånt ifrån tidigare med resår i midjan så har egentligen inte behövt köpa något.
Kopiera gärna listan och gör den du med!
Hojta bara till OM du gör den så jag kan ta del av DINA svar också!

 


MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Håller med om att UL är något av det mest fantastiska man gjort så här långt i livet!



2010-10-27, 18:29:13 URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Tror SF-måttet låg på 29 om jag inte minns fel. Dålig koll på det där ska erkännas :)



2010-10-27, 18:33:40 URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

ida - blivande mamma, v 29

Jag ska göra den nu! :)



2010-10-29, 15:17:42 URL: http://lillidan.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?